Mądry człowiek powinien wiedzieć, że zdrowie jest jego najcenniejszą własnością
i powinien uczyć się, jak może sam leczyć swoje choroby.

Hipokrates
terapia manualna

Terapia manualna - szansa na życie bez bólu, na uniknięcie operacji kręgosłupa.

ortopedia

Rehabilitacja po urazach kości, artroskopii, wszczepieniu endoprotezy stawów biodrowych i kolanowych

neurologia i reumatologia

Rehabilitacja po udarze i wylewie. Uaktywnianie osób starszych, rwa kulszowa i inne schorzenia.

Ortopedia

Rehabilitacja po:

• wszczepieniu endoprotezy stawu biodrowego
  • wszczepieniu endoprotezy stawu kolanowego
  • zespoleniu złamanej kosci
  • artroskopii

Po dokonaniu operacji np. wszczepieniu endoprotezy stawu biodrowego pacjent często szybko wypuszczany jest do domu i natychmiast napotyka na pierwsze trudności typu: jak wejść do samochodu na miejsce pasażera, aby nie zwichnąć endoprotezy.

Po wyjściu ze szpitala warto być pod fachową opieką fizjoterapeuty przez kilka tygodni, co ma istotne znaczenie dla wykorzystania w 100% możliwości nowego stawu z zachowaniem bezpieczeństwa i nie doprowadzając do jego zwichnięcia. To czas, w którym pacjent uczy się nowych nawyków po operacji.

Rehabilitacja obejmuje:

• ćwiczenia mające na celu przywrócić pacjenta w jak najkrótszym czasie do pełnej sprawności
  • udzielenie wyczerpujących informacji na temat właściwego dalszego funkcjonowania pacjenta w domu, na schodach, w samochodzie oraz w innych sytuacjach
  • dodatkowe informacje na temat udogodnień, które mogą pacjentowi ułatwić funkcjonowanie po operacji podczas trwającego ok. 6 tyg. okresu zrostu.

Zainteresowało cię to? Masz pytania?

Co to jest Medycyna Ortopedyczna wg. Cyriaxa?

Jest to jedna z najbardziej znanych metod terapii leczenia dysfunkcji narządu ruchu. Głównym celem medycyny ortopedycznej wg Cyriaxa jest leczenie problemu poprzez określenie wzorca klinicznego. Wzorzec kliniczny jest to specyficzne zestawienie symptomów i objawów dzięki, którym jesteśmy w stanie zdiagnozować konkretny problem lub zaburzenie, na które cierpi pacjent. Dzięki precyzyjnej diagnostyce, na którą składają się liczne testy, rozpoznawanie pewnych symptomów oraz badanie palpacyjne, określamy wzorzec kliniczny oraz przyczynę problemu, które pozwala wdrożyć odpowiednie leczenie.

Lista certyfikowanych terapeutów metody Cyriax w Polsce

(wg. ETGOM - European Teaching
Group of Orthopaedic Medicine).