Mądry człowiek powinien wiedzieć, że zdrowie jest jego najcenniejszą własnością
i powinien uczyć się, jak może sam leczyć swoje choroby.

Hipokrates
terapia manualna

Terapia manualna - szansa na życie bez bólu, na uniknięcie operacji kręgosłupa.

ortopedia

Rehabilitacja po urazach kości, artroskopii, wszczepieniu endoprotezy stawów biodrowych i kolanowych

neurologia i reumatologia

Rehabilitacja po udarze i wylewie. Uaktywnianie osób starszych, rwa kulszowa i inne schorzenia.

Rehabilitacja po udarach

Udar, to incydent naczyniowy spowodowany zakłóceniem dopływu krwi do mózgu w wyniku pęknięcia lub zablokowania tętnicy zaopatrującej mózg w krew.

Pacjenci po udarze, wymagają natychmiastowej i częstej rehabilitacji. Od czasu wystąpienia udaru do czasu rozpoczęcia rehabilitacji szpitalnej pacjenci często tracą cenny czas w oczekiwaniu na leczenie.

Cele rehabilitacji:

• zapobieganie przykurczom, zesztywnieniom, odleżynom, powikłaniom układowym, nieprawidłowym wzorcom ruchowym
  • odzyskiwanie sprawności funkcjonalnej i usamodzielnienie pacjenta
  • kształtowanie pamięci ruchowej
  • nauka chorego, aby nie starał się w sposób szkodliwy dla zdrowia kompensować niepełnosprawności przy pomocy zdrowej częsci ciała

Najważniejszym i najbardziej efektywnym okresem dla rehabilitacji po udarze jest pierwsze sześć miesięcy od czasu udaru.

Zainteresowało cię to? Masz pytania?

Rehabilitacja w RZS-ie

Reumatoidalne zapalenie stawów, w skrócie RZS. Potocznie chorobę tę nazywa się artretyzmem lub gośćcem przewlekłym postępującym. Reumatoidalne zapalenie stawów jest chorobą systemu immunologicznego, który "przez pomyłkę” zamiast bronić organizm przed zagrażającymi czynnikami z zewnątrz, zwraca się przeciwko własnym tkankom. Jest więc to choroba autoagresyjna, autoimmunologiczna. Reumatoidalne zapalenie stawów, jest przewlekłą chorobą całego organizmu, z okresami zaostrzeń i ustępowania ostrych objawów.

Podczas rehabilitacji osób chorych na RZS kładziemy przede wszystkim nacisk na utrzymanie pacjenta w jak najlepszej kondycji i spowolnienie na tyle ile to możliwe postępującego procesu choroby. Ćwiczenia mają duże znaczenie dla profilaktyki i usuwania przykurczów w stawach, powodując również wzrost siły mięśni oraz ogólnej wydolności i sprawności fizycznej chorego.

Zainteresowało cię to? Masz pytania?

Co to jest Medycyna Ortopedyczna wg. Cyriaxa?

Jest to jedna z najbardziej znanych metod terapii leczenia dysfunkcji narządu ruchu. Głównym celem medycyny ortopedycznej wg Cyriaxa jest leczenie problemu poprzez określenie wzorca klinicznego. Wzorzec kliniczny jest to specyficzne zestawienie symptomów i objawów dzięki, którym jesteśmy w stanie zdiagnozować konkretny problem lub zaburzenie, na które cierpi pacjent. Dzięki precyzyjnej diagnostyce, na którą składają się liczne testy, rozpoznawanie pewnych symptomów oraz badanie palpacyjne, określamy wzorzec kliniczny oraz przyczynę problemu, które pozwala wdrożyć odpowiednie leczenie.

Lista certyfikowanych terapeutów metody Cyriax w Polsce

(wg. ETGOM - European Teaching
Group of Orthopaedic Medicine).